Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
June 17, 2011
Image Size
1.6 MB
Resolution
1500×1585
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
42,138 (29 today)
Favourites
746 (who?)
Comments
72

Camera Data

Make
Canon
Model
Canon EOS 400D DIGITAL
Shutter Speed
1/30 second
Aperture
F/3.5
Focal Length
24 mm
ISO Speed
200
Date Taken
Jun 30, 2009, 10:20:44 PM
Software
Adobe Photoshop CS5 Macintosh
Sensor Size
8mm
×
Mech by StTheo Mech by StTheo
some infantry support mech
about 5-6 hours work cheers for looking
Add a Comment:
 
:iconorin3:
orin3 Featured By Owner Edited Aug 18, 2014  Professional General Artist
All i know is that its freakin awesome. We always gonna have haters to try and point out whats wrong or the down fall when they get jelly. 
Reply
:iconsttheo:
StTheo Featured By Owner Aug 23, 2014  Professional Digital Artist
to true mate cheers
Reply
:iconjeffromelun:
Jeffromelun Featured By Owner Apr 15, 2014  Hobbyist General Artist
Your work on the paint textures is freakin cool!
Reply
:iconbluefox012:
BlueFox012 Featured By Owner Mar 22, 2014  Hobbyist General Artist
Puts a new meaning to over sized cod piece, Starcraft reference... hehe
Reply
:iconlucifersangelfeather:
minor question, if that thing fell over or fell backwards (by whatever force) how would it get up again? :O
Reply
:iconjfriggin:
jfriggin Featured By Owner Jul 18, 2012  Student Traditional Artist
PEEEEENIS CANNON
Reply
:iconsttheo:
StTheo Featured By Owner Jul 19, 2012  Professional Digital Artist
yeaaa!
Reply
:iconjfriggin:
jfriggin Featured By Owner Jul 19, 2012  Student Traditional Artist
:iconeyecancermonkeyplz::iconeyecancermonkeyplz::iconeyecancermonkeyplz::iconeyecancermonkeyplz::iconeyecancermonkeyplz:
:iconeyecancermonkeyplz::iconeyecancermonkeyplz::iconlagannplz::iconeyecancermonkeyplz::iconeyecancermonkeyplz:
:iconeyecancermonkeyplz::iconeyecancermonkeyplz::icongurrenplz::iconeyecancermonkeyplz::iconeyecancermonkeyplz:
:iconeyecancermonkeyplz::iconeyecancermonkeyplz::iconeyecancermonkeyplz::iconeyecancermonkeyplz::iconeyecancermonkeyplz:
Reply
:iconriickard:
riickard Featured By Owner May 17, 2012  Professional Traditional Artist
fun stuff great drawing gryo balance sounds good
Reply
:iconsttheo:
StTheo Featured By Owner May 18, 2012  Professional Digital Artist
nice idea!
Reply
:icondraenei-friend:
draenei-friend Featured By Owner Mar 16, 2012  Hobbyist General Artist
I'm getting a Metal Gear Ray/Rex :iconmetalgearrexplz: :iconmetalgearrayplz: vibe from this! I find it hilarious that it has a nut sack! It'd be epic tea bagging some enemies in that thing! :iconteabagplz:
Reply
:iconsttheo:
StTheo Featured By Owner Mar 17, 2012  Professional Digital Artist
always up for some fun
cheers
Reply
:iconmrtbsc:
MrTBSC Featured By Owner Mar 16, 2012
... yeah and it got a lead pissing pipe XD ... OMG :rofl:
Reply
:iconkenyu05kr:
Kenyu05KR Featured By Owner Jan 9, 2012  Professional Filmographer
I gon't care how small it's legs are, this is effin badass
Reply
:iconsttheo:
StTheo Featured By Owner Jan 10, 2012  Professional Digital Artist
hahaha cheers mate
Reply
:iconkenyu05kr:
Kenyu05KR Featured By Owner Jan 12, 2012  Professional Filmographer
no problem. i have designed robots that have snall legs, but I don't use regulat phisics to keep them upright. I use anti-gravity technology, and in some, gyro balance.
Reply
:iconbunnison:
BUNNISON Featured By Owner Sep 29, 2011  Hobbyist Writer
"Metal Gear" - Solid Snake
Reply
:iconulysses-31:
Ulysses-31 Featured By Owner Sep 23, 2011
If they can get a Segway to balance, then this can balance too. More of a concern is the very widely set "hips". Unless it strode very quickly it'd tend to topple to one side. Having said that, it's just a fictional work and so that aspect doesn't really matter. I like the texture work in particular.
Reply
:iconchrispy92:
Chrispy92 Featured By Owner Sep 19, 2011  Student Writer
Do you know what this reminds me of? A really big bull, just sitting there. Just watching you.

And waiting.
Reply
:iconsttheo:
StTheo Featured By Owner Sep 20, 2011  Professional Digital Artist
thats a cool interpretation
cheers
Reply
:iconjin-ghi-lives:
Jin-Ghi-Lives Featured By Owner Jul 5, 2011
What are the specs on this mother of pain???
Seriously man, i'd like to know.
Reply
:iconnoodle469:
noodle469 Featured By Owner Jun 28, 2011
I love the fact that it has balls........
Reply
:iconsttheo:
StTheo Featured By Owner Jun 29, 2011  Professional Digital Artist
great aint it hahaha
Reply
:iconnoodle469:
noodle469 Featured By Owner Jul 1, 2011
Indeed :P Great work BTW!
Reply
:iconexocolumn:
exocolumn Featured By Owner Jun 23, 2011
Great work!
Reply
:iconsttheo:
StTheo Featured By Owner Jun 24, 2011  Professional Digital Artist
thank u
Reply
:iconchaotea:
chaotea Featured By Owner Jun 20, 2011
if he leans over too far he's gonna topple. XD
I like the giant nail file though.
Reply
:iconthevampiredio:
thevampiredio Featured By Owner Jun 19, 2011  Professional Digital Artist
its so cute with those short little arms.
Reply
:iconkeydan:
Keydan Featured By Owner Jun 18, 2011
What's with the current fad for small feet... the ting will brake the floor it stand on god damn it!!! :stare:
Reply
:iconsttheo:
StTheo Featured By Owner Jun 19, 2011  Professional Digital Artist
because they dont have to be massive. what like braking soil? dont know if thats possible
Reply
:iconkeydan:
Keydan Featured By Owner Jun 19, 2011
If it's small and has a weight less than some 6t it wouldnt, probably, anything bigger woul make a whole lot of pressure, bendin, braking asphalt and concrete.
Look at tanks, and how the distribute force onto land.
Reply
:icontrilbyapocalpysepro:
TrilbyApocalpysePro Featured By Owner Jun 18, 2011  Professional Traditional Artist
The mech-suits are coming out to play now, D-E-licious.
Reply
:iconvampiredghost:
VampireDGhost Featured By Owner Jun 18, 2011  Professional Digital Artist
Oh, nice!
Reply
:iconsttheo:
StTheo Featured By Owner Jun 19, 2011  Professional Digital Artist
cheers man your works getting better all the time
Reply
:iconvampiredghost:
VampireDGhost Featured By Owner Jun 19, 2011  Professional Digital Artist
*drinks*
Reply
:iconangelicadonis:
AngelicAdonis Featured By Owner Jun 17, 2011  Hobbyist Traditional Artist
Wow! Awesome design man! :D
Reply
:iconsttheo:
StTheo Featured By Owner Jun 19, 2011  Professional Digital Artist
thanks bud
Reply
:iconangelicadonis:
AngelicAdonis Featured By Owner Jun 20, 2011  Hobbyist Traditional Artist
You're most welcome! :D
Reply
:iconprotozerg:
Protozerg Featured By Owner Jun 17, 2011  Hobbyist General Artist
awesome looking, but how tall is it exactly?

P.S. The arms seem a little stubby, don't you think? or is that just my critical mind going on about stuff.
Reply
:iconsttheo:
StTheo Featured By Owner Jun 19, 2011  Professional Digital Artist
critc is good so i welcome it as long as its valid!
could be but there not really guna be picking stuff up alot, more hard points to attach weapons so having them smaller and more agile was my way of thinking
cheers for the feedback
Reply
:iconprotozerg:
Protozerg Featured By Owner Jun 20, 2011  Hobbyist General Artist
Ah i see. that makes sense. :D
Reply
:icondamonx99:
damonx99 Featured By Owner Jun 17, 2011  Hobbyist Writer
Love the leg design on these new machines. Nice man.
Reply
:iconsttheo:
StTheo Featured By Owner Jun 19, 2011  Professional Digital Artist
cheers mate, they dont seem to be to popular tho but... meh
Reply
:icondamonx99:
damonx99 Featured By Owner Jun 19, 2011  Hobbyist Writer
Takes a refined view of the mecha genre to love it as it should be. Dont lose that creative blade of yours, keep stabbing into the viel and bleed that art through.

Love you updates, so keep em coming.
Reply
:iconsttheo:
StTheo Featured By Owner Jun 20, 2011  Professional Digital Artist
thanks alot mate, thats been my whole intention with my production art cheers
Reply
:iconunspacy:
unspacy Featured By Owner Jun 17, 2011
wow very well done ....bravo
Reply
:iconsttheo:
StTheo Featured By Owner Jun 19, 2011  Professional Digital Artist
cheers mate :)
Reply
:iconrekkou:
Rekkou Featured By Owner Jun 17, 2011  Professional Digital Artist
Still a nice design i say. And hey, rule of cool are cooler than rule of physics right? If person asks whether my mech is capable to stand or not, i'll just simply say "look at my picture, it stands with no problem right"
Reply
:iconsttheo:
StTheo Featured By Owner Jun 17, 2011  Professional Digital Artist
haha i dont know if i agree with that but i spose it has some standing. sometime people dont see bast the obvious anyways thanks for the feedback
theo
Reply
:icongrimsheeper:
GrimSheeper Featured By Owner Jun 17, 2011
Looks like it means some real business.
Reply
Add a Comment: